Skip to content

Brandjunkie Awards

2009/03/23

Varumärkesbyrån Interbrands enkät Brandjunkie Award har publicerats. Frågorna rör sig kring hur olika varumärken uppfattats under 2009. De som svarat är alla läsare av Brandchannel och med största sannolikhet alla aktiva inom varumärkesarbete och reklam. Inga revolutionerande resultat kanske men lite småintressant läsning.

bja1

Det enda svenska företaget som dyker upp är inte förvånande Ikea, i kategorin ”best retail enviroment”. Det förtag som oftast blir nominerat är utan tvekan Apple. Pepsis redesignade logga (som nämnts på denna blogg) får också uppmärksamhet. I kategorin ”länder som ökat sin attraktionskraft” sopar USA banan med alla och får över 33% av rösterna, de flesta hänvisar till en Obama-effekt i sina kommentarer.

brand-spider60px

Annonser
No comments yet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: